10 Aralık 2015 Perşembe

Umineko no Naku Koro ni

Umineko no Naku Koro ni

Without love, it can't be seen.

Çok uzun bir yazı olmayacak sizi temin ederim. Geçen yılın yaz aylarında merak salıp başladığım bir visual novel serisi Umineko. Tam olarak ne ile karşılaştığımı, konseptini falan bilmiyordum, ve biraz da yanlış yönlendirildiğim için büyük kısmında kafam karışmıştı. Ama hiç sıkılmadan okudum ve bitirdim.

Çizimler berbattı. Eski versiyonu okudum. Ama sabrettim, sonuçta orijinalin yerini tutamaz diye düşünmüştüm yeni versiyon. Karakter tasarımlarının da bir çoğu fena değildi, duruma da uygun tiplerdi ama bazılarının affedilir bir yanı yoktu.

Hikayede Beatrice'e dönüşen kişinin o kişi olacağını tahmin etmemiştim, barizmiş aslında. Herhalde bitirdikten sonra tekrar okuyup o göndermeleri yakalamak gerek. Ama bunu keşfedince galiba biraz hayal kırıklığına uğradım, çünkü cadının çok daha farklı bir kişi olmasını istiyordum sanırım. En nihayetinde hikayenin gizem ve dedektiflik üzerine olduğunu düşünüyordum ama hikayenin asıl elementi aşktı. Malum iki kişi arasındaki aşktan çok daha fazlası vardı gerçi, yine de bu ikisininkini hiçbiri geçemiyordu. Özellikle final kısımları insanın gözünden yaş getirecek derece duygusaldı.

Yan karakterler ve diğer elementlere kısaca değinmek istiyorum, müzik konusuna geçmeden önce. Öncelikle meta konusu kafa karıştırıcı. Ama ne olduğunu kavrayınca çok keyif veriyor oradaki muhabbetler. Gerçi halen de tam olarak anlamış olduğumu söyleyemem ama okumaktan en çok keyif aldığım kısımlar oralardı.

En sevdiğim 10 karakteri listeleyip müzik mevzuuna geçiyorum.
1- Will H. Wright - Kedisi var benim gibi, kılıcı var benim gibi, doğruluk için savaşıyor benim gibi, gar ötesi karizma bir tip kendisi benim gibi. Golden Nocturne parçası zaten sırf onun karizmasına karizma katmak için bestelenmiş sanki. Bir de Lion ile muhabbetleri süper.
2- Beatrice - Hem görsel, hem kişilik olarak en sevdiğim cadı. Söylenecek çok şey var ama zaten belli hepsi.
3- Lambdadelta - Normalde hiç sevmeyeceğim bir karakter tipi. Ama finale yakın davranışlarıyla ilk 5te olmazsa olmazdı.
4- Natsuhi - Tam evlenilesi kadın. Her başarılı erkeğin arkasında bir kadın vardır demişler onun için söylemişler ama Krauss nasıl bir cenabetse Natsuhi'ye rağmen başarılı olamamış.
5- Battler - Baş karakterleri pek sevmem, kişilik olarak da bana zıt bir karakter gerçi ama benim gibi o da normal hatunlardansa anormal hatunlardan hoşlanıyor.
6- Furudo Erika - This level of reasoning is possible for Furudo Erika. Esasında sinir bozucu bir karakter ama kötü karakter gülümsemesi en çok bu kıza yakışıyor.
7- Evatrice - Evayı da genel olarak seviyorum ama cadı versiyonu bana eskiden sevdiğim birini anımsatıyor.
8- Dlanor - Bu küççücük kız da boyundan büyük işler yapıyor.
9- Lion - Trap karakter olmasının yanında en oturaklı karakter olduğu gerçeği de var. Ben erkek olduğunu düşünsem de bu durum kesin olmadığından hatun olarak görüyorum kendisini.
10- Ronove - Reyiz.

Biraz zoraki doldurmaya çalıştığım karakter listesini geride bırakırken atmosfer ve müziklere geçelim. Eğer bu romanın atmosferi bu kadar iyi olmasaydı imkanı yok okumazdım, okuyamazdım. Tamam hikaye güzel, ama bunu fevkalade bir atmosfer destekliyor ve bu da okudukça okuyasını getiriyor insanın. Müzikler ve ses efektleri o kadar iyi ki bu seriyi okumaya başlamadan önce nasıl oldu da karşıma çıkmamış bu müzikler hayret ettim. Her durum için farklı farklı müzikler var, karakterler geyik muhabbeti mi yapıyor, tam da bu duruma uygun müzik çalıyor, duygusal, gergin, neşeli, korkunç veya gaz bir durum mu var, her duruma uygun müzikler var ve bu da kendini okuttukça okutturuyor. Ben şahsen cinayetlerin işlenip farkedilmeye başlandığı kısımlardaki müzikleri ve bazı karakterlerin aralarında geçen dövüş durumlarında çalan müziklere hastayım.

Yukarıda yazdıklarımla çelişecek olsam da nadiren bazı kısımlarda sıkıldığım anlar olmuştu. Ama okuduğum en iyi aşk hikayesi olmasa da ben Umineko'yu baya beğendim. Higurashi'yi okumak gibi bir niyetim yok ama Ryukishi07'den gelecek yeni bir visual noveli okumaya niyetlenebilirim. Pc başında uzun süre bir şeyler okumak durumunda olacağınız için kimseye tavsiye etmiyorum, yarım kalacaktır kesin, ama müziklerine youtubedan falan dalın. Dalın ki okuyasınız gelsin. :P

En sevdiğim parçalardan biri ile bitireyim yazımı. İyi dinlemeler...


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder